Nie szczepimy się przeciw COVID-19

Lekarze dla zdrowia

##--plugin|marquee--##

NASZĄ MISJĄ JEST

kontakt ulotki grafiki facebook twitter telegram rummble

Profilaktyka i leczenie

Dobry sen wzmacnia układ odpornościowy
UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ Z GRAFIKĄ: Facebook Twitter Telegram Instagram
Dobry sen wzmacnia układ odpornościowy

Nasze życie nierozłącznie związane jest z naturalnymi rytmami. Są to pory roku, fazy księżyca i rytm dzień, noc.

Dziś zajmiemy się dobroczynnym wpływem snu na zdrowie człowieka.

Zapewne wiemy albo słyszeliśmy, że dobry sen poprawa

  1. ogólną kondycję
  2. poprawia pamięć, koncentrację
  3. wzmacnia myślenie konstruktywne
  4. reguluje nastrój
  5. obniża poziom kortykosteronu, czyli hormonu stresu
  6. poprawia poziom hormonów płciowych czyli testosteronu i estrogenów co wpływa na jakość libido
  7. podwyższa tolerancję na ból
  8. podwyższa się poziom hormonu wzrostu, stąd dzieci wiedzą, że jak śpią to rosną ale ten hormon sprzyja też gojeniu i regeneracji stanów zapalnych. hamuje tendencję do tycia
  9. hamuje tendencję do tycia

10.poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego czyli dba o prawidłowy poziom białych ciałek krwi np. limfocytów i ich szczególną postać tzw. natural killer czyli uśmiercające komórki wadliwe np. nowotworowe, lub zaatakowane przez wirusa.

Za jakość snu odpowiada poziom melatoniny produkowanej przez szyszynkę. Jej poziom zaczyna wzrastać około 21 a maleje o 7 rano.

Medycyna chińska poszła jeszcze dalej i podzieliła rytmy dobowe na 2 godzinne czasokresy. Każdy z nich odpowiada za "doładowanie energetyczne" innego narządu. I tak czas między godziną 23-1 w nocy jest okresem regenerowania układu nerwowego. A ten uczestniczy we wszystkich funkcjach naszego organizmu. Wniosek: najlepiej chodzić spać przed godziną 23.

Aby nasz sen był wartościowy powinniśmy zadbać o parę szczegółów:

  1. Nasze łóżko powinno być wygodne
  2. Pościel i piżama z materiałów naturalnych, bawełny, jedwabiu
  3. Sypialnie powinna być przed spaniem wywietrzona
  4. Ważne jest aby w nocy było cicho
  5. Dobrze jak łóżko stoi w osi pn-pd
  6. No i bodaj najważniejsze w pomieszczeniu, w którym śpimy ma być zupełnie ciemno, bo to sprzyja wydzielaniu większej ilości melatoniny
  7. W sypialni nie powinno być telewizora ani telefonu. Mają one światło niebieskie, które zaburza wydzielanie melatoniny. Z takich urządzeń powinniśmy nie korzystać do 2-3 godzin przed snem
  8. Jeśli potrzebujemy w nocy świetlik to powinno to być małe słabe czerwone światełko
  9. Pamiętajmy aby na noc zostawiać telefon na trybie samolotowym z uwagi na promieniowanie elektromagnetyczne.

Wiemy, że budząc się na tzw. budzik czasami czujemy się wyspani a czasami nie. Od czego to zależy.

Otóż mamy różne fazy snu. Jest faza snu płytkiego i głębokiego. Jak łatwo się domyśleć lepiej obudzić się w fazie snu płytkiego czyli podobnego do stanu aktywności w ciągu dnia.

Teraz to zagadnienie jest bardziej znane szczególnie młodym ludziom, którzy mają takie magiczne zegarki pokazujące fazy snu.

Śpiąc co noc mamy od 4 do 5 cykli faz snu głębokiego i płytkiego.

Ten głęboki trwa u każdego różnie, bo od 80-100 minut. Zaczyna się snem płytszym, potem głębszym a dopiero na koniec głębokim. Jest on odpowiedzialny głównie za pełną regenerację fizyczną i odpoczynek dla mózgu. W tej fazie spada RR i temperatura ciała a oddech jest wolniejszy, regularny.

Faza snu płytkiego tzw. sen REM czyli szybkich ruchów gałek ocznych trwa krótko, bo ok. 15 minut. To tej fazie zawdzięczamy marzenia senne.

Nasze mięśnie są wtedy zupełnie wiotkie, mamy pełen odpoczynek a w mózgu utrwalamy informacje z dnia poprzedzającego.

Aby budzić się z poczuciem pełnego wypoczynku powinno to być tuż po zakończeniu fazy REM, kiedy organizm jest w fazie snu lekkiego Teraz podobno są już takie mądre zegarki, które potrafią obudzić nas właśnie w takim momencie.

Ile potrzebujemy snu. Zapotrzebowanie na sen maleje z wiekiem. Wiemy, że małe dzieci śpią długo bo w nocy i w dzień, nastolatkowie potrzebują około 9 godzin a dorośli 7-8 godzin. Kardiolodzy polecają 8 godzin snu.

Dr n. med Beata Wrodycka Żytkowska


Obejrzyj film.

Dobry sen wzmacnia układ odpornościowy - dr n. med. Beata Wrodycka-Żytkowska

Źródło: PSNLiN

Ostatnio dodane

STOP 5G! Przerażające fakty o technologii 5G.
Pokaż
STOP 5G! Przerażające fakty o technologii 5G.

Fakty są przerażające. Właśnie dlatego musisz sam wyrobić sobie zdanie na temat technologii 5G. Zapraszamy do obejrzenia filmu.

Larwoterapia (biochirurgia) - Marcin Rogus
Larwoterapia (biochirurgia) - Marcin Rogus
Larwoterapia (biochirurgia) - Marcin Rogus

Uwaga! Film zawiera drastyczne zdjęcia ran oczyszczanych z martwicy (np. stopa cukrzycowa)

"Larwy to najmniejsi na świecie chirurdzy, w rzeczywistości są lepsze od lekarzy - są tańsze i pracują 24 godziny na dobę". Prof. Andrew Boulton

To niezwykle skuteczna metoda oczyszczenia tkanek z martwicy. Pozwala efektywnie rozpocząć i wspomóc proces leczenia trudno gojącej się rany, np. terapia stopy cukrzycowej.

Dr Norman Pieniążek miażdży obłęd Covidowy, test PCR i szczepionki!
Pokaż
Dr Norman Pieniążek miażdży obłęd Covidowy, test PCR i szczepionki!

Wywiad mec. Jacka Wilka z dr Normanem Pieniążkiem genetykiem, specjalistą w zakresie diagnostyki molekularnej, wieloletnim pracownikiem CDC, szefem pracowni diagnostyki molekularnej, który obnaża kłamstwa i manipulacje z okresu pandemii Covid-19.

Żródło:

- https://www.facebook.com/watch/live/?extid=CL-UNK-UNK-UNK-IOS_GK0T-GK1C&;mibextid=cr9u03&ref=watch_permalink&v=422913590686388

Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły - List do Prezydenta RP Andrzeja Dudy
Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły - List do Prezydenta RP Andrzeja Dudy
Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły - List do Prezydenta RP Andrzeja Dudy

Szanowny Panie Prezydencie,

od kilku miesięcy z uwagą i niepokojem obserwujemy działania Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zauważamy, że destabilizują one polski system edukacji oraz szeroko otwierają szkoły na niebezpieczne ideologie, pozbawiając je zarazem komponentu narodowego. Jako obywatele Rzeczypospolitej Polskiej, rodzice, nauczyciele, działacze społeczni, przedstawiciele organizacji pozarządowych podejmujemy szereg działań, aby zahamować niebezpieczne dla polskiej edukacji reformy.