Nie szczepimy się przeciw COVID-19

Lekarze dla zdrowia

##--plugin|marquee--##

NASZĄ MISJĄ JEST

kontakt ulotki grafiki facebook twitter telegram rummble

Ratujmy nasze dzieci

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ Z GRAFIKĄ: Facebook Twitter Telegram Instagram
Edukacja zdrowotna, czy deprawacja seksualna dzieci? Głos ekspertów w Sejmie RP

W dniu 18.12.2024 r. odbyło się połączone posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Życia i Rodziny pod przewodnictwem posła Piotra Uścińskiego oraz Parlamentarnego Zespołu ds. Ochrony Życia i Zdrowia Polaków pod przewodnictwem posła Romana Fritza. Posiedzenie poświęcone było kontrowersjom wokół edukacji zdrowotnej i zabrali w nim głos liczni eksperci: lekarze, psychologowie, dydaktycy, eksperci oświatowi, nauczyciele, pedagodzy i prawnicy.

Wysłuchaj głosu ekspertów:

Edukacja zdrowotna, czy deprawacja seksualna dziecii? Głos ekspertów w Sejmie RP

W pierwszej części posiedzenia dr n. med. Dorota Łucja Jarczewska, prezes Instytutu Myśli Pro-Life oraz dr n. med. Dorota Sienkiewicz, prezes Polskiego Stowarzyszenia Niezależnych Lekarzy i Naukowców zwróciły uwagę na niedostatki nowego przedmiotu w kwestiach zdrowotnych, udowadniając z perspektywy praktyki lekarskiej i naukowej, że efektem edukacji zdrowotnej będzie obniżenie poziomu zdrowia młodych Polakówprzez rozbudzanie seksualne, prowadzące do wcześniejszej inicjacji seksualnej,przez generowanie przewlekłego stresu u nieprzygotowanych do przedstawianych treści dzieci.

Następnie Agnieszka Marianowicz-Szczygieł, prezes Fundacji Instytutu Analiz Płci i Seksualności "Ona i On", członek Zarządu Gł. Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich, zwróciła uwagę na to, że należy mówić o wychowaniu do dorosłego życia, a nie o edukacji seksualnej, gdzie seksualność traktuje się w sposób wyizolowany. Przedstawiła wady prawne, formalne, organizacyjne, koncepcyjne, metodologiczne i metodyczne, merytoryczne i etyczne proponowanych przez MEN rozwiązań.

Dr Szymon Grzelak, psycholog, prezes Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, który prowadzi badania nad skutecznością konkretnych działań profilaktycznych, podkreślił, że dzieciom potrzebna jest dobra współpraca rodziców i nauczycieli w szkole, a nie kolejny konflikt wniesiony przez obowiązkowy przedmiot edukacja zdrowotna, który zawiera komponent seksualności dzielący mocno społeczeństwo. Przedstawił również badania przeprowadzone przez IPZ na 80 tys. uczniów, nauczycieli i rodziców, z których wynika m.in., że najbardziej prozdrowotny psychicznie cel życiowy młodych ludzi to szczęśliwe życie rodzinne dzieci, zwracając uwagę, że w obliczu problemów demograficznych zadaniem państwa jest ochrona rodziny.

W kolejnym bloku Hanna Dobrowolska, koordynator Ruchu Ochrony Szkoły, autorka podręczników szkolnych, dydaktyk, współautorka programów, która doradzała podczas powstawania różnych podstaw programowych, obaliła kilka mitów, które są generowane z perspektywy urzędników ministerstwa i autorów podstawy programowej. Podkreśliła, że nie mają one podstaw racjonalnych, ale mają funkcję propagandową, mają przekonać, że przeciwnicy edukacji zdrowotnej są przeciwni zdrowiu uczniów. Dobrowolska porównała zapisy w nowej podstawie programowej z podstawami programowymi innych przedmiotów.

Jolanta Dobrzyńska, członek prezydenckiej Rady do spraw Rodziny, Edukacji i Wychowania, przypomniała historię przedstawienia treści zdrowotnych w programach nauczania od 1999 roku. Zwróciła uwagę na istniejący od początku problem z brakiem kadr do nauczania tak interdyscyplinarnego przedmiotu. Obecne trendy w nauczaniu zestawiła z zaleceniami twórców systemu komunistycznego, ukazując zachodzące w każdym punkcie paralele.

Prezentacja - Rola polityczna edukacji zdrowotnej - Jolanta Dobrzyńska (pdf)

Następnie głos zabrał dr Zbigniew Barciński, prezes Stowarzyszenia Pedagogów NATAN, który porównał proponowany nowy przedmiot z Wychowaniem do życia w rodzinie. Jako istotę zmiany pomiędzy nimi wskazał przesunięcie akcentu z rodziny w kierunku zdrowia, a także zamianę dobrowolnego przedmiotu ukazującego seksualność w kontekście rodziny na przymusową, antyrodzinną edukację seksualną ukierunkowaną na przyjemność.

Prezentacja - Edukacja zdrowotna- dr Zbigniew Barciński (pdf)

Renata Krupa, nauczycielka WDŻ na wszystkich poziomach edukacyjnych, przygotowująca również studentów do nauczania WDŻ, współautorka programów profilaktycznych z zakresu zdrowia, wykazała, że wszystkie treści proponowane w nowym przedmiocie, obecne są na zasadzie spirali w Wychowaniu do życia w rodzinie. Zwróciła uwagę na długie i gruntowne przygotowanie kadry uczącej WDŻ i porównała to z obecną propozycją, zwracając uwagę na brak zatwierdzonych podstaw, programów, podręczników i wyłącznie 1 semestr na doszkolenie czy przeszkolenie nauczycieli.

Aspekty prawne zaprezentował zgromadzonym r.pr. Marek Puzio z Instytutu na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris, zwracając uwagę na przepisy Konstytucji RP i międzynarodowych aktów prawnych. Zwrócił uwagę na różnice pomiędzy nauką, kształceniem a wychowaniem w kontekście projektowanego rozporządzenia.

W ostatnim bloku Magdalena Trojanowska ze Stowarzyszenia Rodzice Chronią Dzieci zwróciła uwagę na wpływ standardów edukacji seksualnej Światowej Organizacji Zdrowia oraz zalecenia ONZ i UE na propozycję podstawy programowej edukacji zdrowotnej, a Agnieszka Pawlik-Regulska, prezes Stowarzyszenia "Nauczyciele dla Wolności" zaprezentowała sposoby i skutki permisywnej edukacji seksualnej w krajach Europy Zachodniej (Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Francji). Zwróciła również uwagę na to, że jedyny nauczyciel WDŻ zaproszony do tworzenia podstawy edukacji zdrowotnej, Antonina Kopyt, to ekspert fundacji edukatorów seksualnych sexed.pl, fundacji, która współpracuje z sex-shopami oraz firmami farmaceutycznymi produkującymi implanty antykoncepcyjne. Kopyt podjęła również odpłatną współprace z Federą - największym lobby aborcyjnym w Polsce, które w swoich materiałach zachęca do masturbacji, seksu poliamorycznego i stwierdza, że "porno samo w sobie nie jest złe!". Pawlik-Regulska przypomniała również badania prof. Izdebskiego z 2004, w których pytał on 14-17-latków, jakie wynagrodzenie otrzymali za świadczenie usług seksualnych i od jakiego wieku powinien być dopuszczalny stosunek osoby dorosłej z osobą niepełnoletnią: od 10, 12 czy 14 lat. Na koniec wyraziła nadzieję, że Polska skorzysta z doświadczenia innych krajów i nie wprowadzi permisywnej edukacji seksualnej, aby nie doświadczać tych kryzysów, którymi zmagają się kraje zachodnie.

Prezentacja - Skutki edukacji seksualnej na Zachodzie - Agnieszka Pawlik-Rególska (pdf)

Prof Izdebski seksuolog i koordynator edukacji zdrowotnej

Pobierz grafikę

Transmisję z całego posiedzenia można znaleźć na stronie sejmowej.

Żódło:

- https://nauczycieledlawolnosci.pl/2024/12/18/kontrowersje-wokol-edukacji-zdrowotnej-glos-ekspertow-w-sejmie-rp/

Ostatnio dodane

NORTH Group wszywa Ptezydenta, Premiera i Ministra Zdrowia do wycofania szczepionek mRNA
NORTH Group wszywa Ptezydenta, Premiera i Ministra Zdrowia do wycofania szczepionek mRNA
NORTH Group wszywa Ptezydenta, Premiera i Ministra Zdrowia do wycofania szczepionek mRNA

Projekt NORTH Group został zainicjowany 25 listopada 2024 r., gdy międzynarodowa grupa lekarzy, pielęgniarek, naukowców, prawników, a także wybranych przedstawicieli narodów z całego świata napisała do głów państw 10 krajów europejskich (Dania, Estonia, Finlandia, Grenlandia, Islandia, Łotwa, Litwa, Norwegia, Szwecja i Wielka Brytania), powołując się na poważne obawy zdrowotne dotyczące szczepionek mRNA przeciwko Covid-19. Inicjatywa stale zyskiwała na sile dzięki wsparciu Austrii, Belgii, Kanady, Chorwacji, Czech, Francji, Grecji, Węgier, Irlandii, Holandii, Nowej Zelandii, Malta, Portugalia, Hiszpania i Słowenia, Szwajcaria i USA.

PILNE! Sprzeciw wobec obowiązkowych szczepień HPV
PILNE! Sprzeciw wobec obowiązkowych szczepień HPV
PILNE! Sprzeciw wobec obowiązkowych szczepień HPV

Mamy czas do 11 listopada 2025. Wyślij swój sprzeciw dzisiaj!

Rząd planuje rozszerzyć przymus szczepień dzieci m.in. o szczepionkę przeciw HPV.

Wyślij sprzeciw wobec projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych (MZ 1820)

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12403354

Termin zgłaszania uwag mija 11 listopada 2025 r.

Adres do wysyłki: dep-zp@mz.gov.pl

Ciężki NOP po szczepionce Infanrix Hexa firmy GSK - Naczelny Sąd Administracyjny
Pokaż
Ciężki NOP po szczepionce Infanrix Hexa firmy GSK - Naczelny Sąd Administracyjny

Relacja Justyny Sochy prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Wiedzy o Szczepieniach STOP NOP

Sprawa dotyczy szczepionki Infanrix Hexa, seria nr A21CD103A. Ponieważ ani lekarz, ani sanepid nie zgłosili niepożądanego odczynu poszczepiennego, matka sama przekazała zgłoszenie do Urzędu Rejestracji ...

W OBRONIE ZDROWIA DZIECI: ROZSZYFROWAĆ MEDYCZNO-PRAWNĄ RZECZYWISTOŚĆ - Warszawa, 4 października 2025
W OBRONIE ZDROWIA DZIECI: ROZSZYFROWAĆ MEDYCZNO-PRAWNĄ RZECZYWISTOŚĆ - Warszawa, 4 października 2025
W OBRONIE ZDROWIA DZIECI: ROZSZYFROWAĆ MEDYCZNO-PRAWNĄ RZECZYWISTOŚĆ - Warszawa, 4 października 2025

Zapraszamy na konferencję "W OBRONIE ZDROWIA DZIECI: ROZSZYFROWAĆ MEDYCZNO-PRAWNĄ RZECZYWISTOŚĆ", która odbędzie się 4 października 2025 roku w Centrum Konferencyjnym NU przy ul. Nowoursynowskiej 154A w Warszawie. Wydarzenie to, łączy naukową wiedzę, praktyczne podejście i otwartą dyskusję na temat zdrowia i odporności dzieci.

Jak ocenić korzyść i ryzyko obowiązkowych szczepień?

Jak radzić sobie z przymusem szczepień?